KASTAMONU DOĞANYURT İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Bilgi İşlem Girişleri

 2015-2016 öğretim yılı başı ve 2014-2015 öğretim yılı sonu sayısal verileri, bütün örgün ve yaygın eğitim kurumlarımızdan elektronik ortamda alınacaktır. Bu konuyla ilgili olarak  Bakanlığımız ilgi emirleri doğrultusunda veri girişlerinin yapılması gerekmektedir.
Bilgi İşlem Girişleri

 1-      2015-2016 öğretim yılı başı ve 2014-2015 öğretim yılı sonu sayısal verileri, bütün örgün ve yaygın eğitim kurumlarımızdan elektronik ortamda alınacaktır. Bu konuyla ilgili olarak ekte gönderilen Bakanlığımız ilgi emirleri doğrultusunda veri girişlerinin yapılması gerekmektedir.

 

            2015-2016 eğitim ve öğretim yılı ile ilgili veri giriş işlemleri 19 Ekim 2015 Pazartesi günü başlayacak ve 27 Kasım 2015 Cuma günü tamamlanmış olacaktır.

   

            Ancak, okul ve kurumlarımız 19 Ekim - 09 Kasım 2015 tarihleri arasında, verilerini girecekler ve onaylayacaklardır.

   

            İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ise, 09 Kasım - 16 Kasım 2015 tarihleri arasında, kendi verilerini (ilçe formları vb.) girecekler ve okul-kurumların onayladıkları verilerin, kontrollerini yaparak eksiklikler varsa tamamlatacaklar ve onaylayacaklardır.

   

            Veri girişlerinde hata yapılmamasına itina gösterilecektir. Hatalı veri girişinden okul ve kurum müdürleri sorumlu olacaktır. Hatalı veri girişi yapanlar hakkında gerekli yasal işlemler yapılacaktır.

   

            Bakanlığımızın bütün tasarrufları bu istatistik bilgiler doğrultusunda gerçekleştirdiği gerçeği de göz önünde bulundurularak, Müdürlüğünüze bağlı okul ve kurumların veri girişlerinin 19 Ekim - 27 Kasım 2015 tarihleri arasında titizlikle yaptırılması, bu ve diğer konularla ilgili yapılacak iş ve işlemlerin zamanında sonuçlandırılması gerekmektedir.

 

2-   Meis Modülü 2015  veri giriş işlemleri başlamıştır.

 

Daha önce E-Okul üzerinden "Tahsis Durumu", "Bina Bilgileri", "Bina Kullanımı" ve "Lojman Durumu" giren kurumlar;  bilgilerini MEİS Modülü üzerinden GİRECEKLERDİR.

Bu ekranlara giriş yapmadan önce "Bina Adres/Kontrol" ekranının doldurulması GEREKMEKTEDİR.

Bu nedenle "MSM020600 - Bina Adres/Kontrol" ekranının Kurumlara tam yetki ile verilmiştir.

 

NOT: BAKANLIK EMİR YAZISINI İLÇE MEM´NDEN ALINIZ.

 

2015-2016 yılında Okullarımız derslik sayılarını MEİS MODÜLÜ Bina Kullanım ekranlarında gireceklerdir. Derslik sayıları girilirken dikkat edilmesi gereken hususlar bulunmaktadır.

Derslik Sayısı (Kullanılan, Kullanılmayan, Anasınıfı dâhil )  (Okulun projedeki toplam derslik sayısı) mutlaka yazılacak.

 

Derslik olmayan ancak aktif bir şekilde derslik olarak kullanılan fiziki mekanlar, Derslik Sayısı (aktif kullanılan-anasınıfı hariç) toplamına eklenecektir. ÖRNEK TABLO aşağıda verilmiştir.

 

 

Derslik Olmadığı halde derslik olarak kullanılan bölüm sayısı(Toplam Dersliğe dahil edilmeyecektir).. 1  (Bu kısım sonradan sınıfa, dersliğe dönüştürülen müdür odaları, öğretmen odaları vb. odaları ifade etmektedir.)

Derslik Sayısı (aktif kullanılan-anasınıfı hariç)……………………………………………………………… 3  (Anasınıfı sayısı bu kısma yazılmayacak, kullanılan diğer derslik sayıları yazılacak.)

Derslik Sayısı (Anasınıfı Olarak Kullanılan)…………………………………………………………………. 1

Derslik Sayısı (Kullanılan, Kullanılmayan, Anasınıfı dahil)………………………………………………… 3  (Binanın sonradan başka odalardan dönüştürülen derslikler hariç tüm derslik sayıları bu kısma işlenecek.)

Derslik Sayısı (Kullanılmayan)………………………………………………………………………………...  0

   

Bazı okullarımızın anasınıfı derslik sayılarını girmedikleri görülmüştür.

   

Bina Adres/Kontrol ekranları Kurum Genel Bilgileri altında bulunmaktadır. Bu ekranı açık olmayan okul ve kurumlarımızın il mebbis yöneticilerimize başvurmaları gerekiyor ( Müslüm Bey veya Uğur Bey dahili 116). Kendilerine ait binası olmayan okul ve kurumlarımız bina adres/kontrol ekranlarında Kurumun kendine ait binası yok butonunu işaretleyecekler. Daha sonra tahsis durumu ekranından hangi okuldan derslik kullanıyorsa o okulun ismini yazıp (kendi okulunuzun ismi yazılmayacak), kullanılan derslik sayısını yazacaklar. Diğer ekranlarda eğer girilecek bilgi yok ise boş kaydedip kurum durum raporunda tüm ekranlar yapıldı görünüyorsa kurum onay ekranı aktif hale gelecektir. Kaymakamlık binalarında bulunan kurumlarımız bina adres/kontrol ekranlarında kurumun kendine ait binası var diye işaretleyecekler. 

   

Tahsis bilgisi giren okullarımızın ve kurumlarımızın bina durumu ve kütüphane materyal ekranları aktif kaydet butonu olmadığı halde durum raporunda yapılmadı diye yazılmakta. Bu konu hakkında Bakanlığımıza e-posta ile bilgi verildi, düzeltilmesini bekliyoruz.

   

Özel öğretim kurumlarımız kurs ve kursiyer bilgisi girerken 1 Eylül itibariyle (1 Eylül 2014 - 1 Eylül 2015) kurs gören kursiyer sayıları yazılacaktır.

   

Okul ve kurumlarımız 21 Ekim-09 Kasım 2015 tarihleri arasında verilerini girecekler ve onaylayacaklardır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerimizde görevli personelimiz kendi binalarına ait verileri girecekler, ilçelerinde onayları verilen okul ve kurumların verilerinin kontrollerini yaparak eksiklikler varsa tamamlatacaklar, 16 Kasım 2015 tarihine kadar onaylayacaklardır.

   

Yaşar DOLAPCI

 

STRATEJİ GELİŞTİRME

 

Müdür Yardımcısı

     

Bilgi için:Hakan KARATAŞ

 

İSTATİSTİK BÖLÜMÜ

 

0366 214 15 17 -132

 

 

MERKEZ MAH.HACI HAKKIBEY CAD HÜKÜMET KONAĞI - (0366) 843 12 36 (0366) 843 13 01

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.